گام اساسی در راه پیشرفت اقتصاد ؛ کشاورزی نوین و پیشرفته


گام اساسی در راه پیشرفت اقتصاد ؛ کشاورزی نوین و پیشرفته

در چند سال اخیر آنطور که باید و شاید به کشاورزی استان اصفهان توجهی نشده است ، و هر روز به علل گوناگون همچون نزول سفره های زیرزمینی یا کمبود نزولاتآسمانی از وسعت آن کاسته شده است.

« اگر آمار پنج سال اخیر آن را مشاهده کنیم ؛ شاهد کاهش شش و دو دهم درصدی کشاورزی هستیم »

اما باید بدانیم کاستن از دامنه کشاورزی ضررهای جبران ناپذیری دارد که در دراز مدت گریبان مردم را خواهد گرفت و گسترش دامنه آن مزایا و ویژگی هاییدارد که هرکدام از آن ها مردم هر جامعه ای را که بدان همت گمارد ، سعادتمند می گرداند که مواردی از مزایا و ویژگی های آن شاهد و گواه مدعای ماست، باهم آن ویژگی ها را می خوانیم :

1- رشد اقتصادی

کشاورزی یکی از عوامل رشد اقتصادی است ، که با صادرات آن می توانیم به جنبه های ارزی سرو سامان بیشتری بدهیم. استفاده از محصولات آن در داخل کشور نیز باعث نزول قیمت ها و عدم تورم می شود.

2- زیبایی طبیعت

وسعت کشاورزی باعث زیبایی طبیعت گردیده لذا مردم را بسوی خود جلب می نماید زیرا صفا و زیبایی طبیعت نشاط آفرین بوده و یکی از تفریحات سالم مردم بشمار می رود.

3- هوای سالم

در جوامع امروزی که عبور و مرور وسایل نقلیه باعث ترافیک های سنگین گردیده و دود ناشی از آن و کارخانجات شهرک‌های صنعتی اطراف شهرها و همچنین تراکم جمعیت بر آلودگی هوا افزوده به گونه ای که در کلان شهرها آلودگی آن به سطحهشدار رسیده است.لذا برترین راهکار و روش مطلوب وسیع تر نمودن دامنهکشاورزی است که می تواند باعث کاستن هوای نا مطبوع و مسموم شود.

4- آسایش جوامع

با توجه به خصوصیات مذکور در میابیم که یکی از مزایای کشاورزی آسودگی خاطر افراد هر جامعه‌ای می باشد ، زیرا آسایش و رفاه مردم در آرامش آحاد ملت ها بوده و آرامش مردم جوامع گوناگون در کشاورزی ، آبادانی و رفاه ناشی از آن ها نهفته است ، اگر چه از جنبه های دیگر آن مثل زیبایی طبیعت و هوای مطبوع نیز نباید غافل بمانیم.

حضرت امیر (ع) می فرمایند : « کشتکر درخت خوبی ، شیرین ترین میوه را از آنمی چشد»

بنابراین باید برای کشاورزی اهمیت ویژه ای قائل شده و شیوه های نوین آن را بهطرق مختلف به کشاورزان تعلیم دهیم و نیز اولیای امور و متخصصان این فن را در راه کشاورزی نوین و پیشرفته ترغیب نموده تا مردم بویژه کشاورزان از مزایایاین رکن مهم اقتصادی به طرز وافری بهره مند گردند.

محمدرضا رجایی نویسنده و محقق


[ بازدید : 99 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 22 شهريور 1396 ] [ 20:17 ] [ محمد رضا رجایی ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]