آرامش


آرامش ؛ عامل موفقیت و خوشبختی

حضرت رسول می فرمایند :

آرامش ، غنیمتی است و ترک آن خسارتی است .

یکی از عوامل موفقیت و خوشبختی ، آرامش است . آرامش ، باعث سلامت روح، روان و جسم است و از بیماری های روحی و جسمی جلوگیری می نماید .

اگر از عصبانیت گریزانید ، تشویش و نگرانی را دشمن خویش می دانید و می خواهید از خستگی روحی و فشار روانی جلوگیری نمایید به آرامش تن دهید در دهید ، احساس راحتی نمایید و از آرامش لذت ببرید ، زیرا همان طور که تشویش ،نگرانی و اضطراب، رنج دهنده و عذاب آور است ، آرام بودن لذت بخش و موجب آسایش است . امام علی (ع) فرمود :

رستگار ، کسی است که با پروبالی پرواز کند ، یا عقب نشیند و ( خود یا دیگران را) آسوده گرداند .

تشویش ، نگرانی ، عصبیت و... که به خستگی روحی منتهی می شود علاوه بر این که رنج آور و عذاب دهنده است در عدم موفقیت و خوشبختی نیز سهم به سزایی دارد .

تحقیقات و پژوهش های مختلف نشان داده اند که آسودگی ذهن ( و آرامش ) برای سلامت جسم ، مفید و ضروری است .

((وین دایر)) در این زمینه چنین می گوید :

ما در باطن صاحب همه چیز هستیم : شادمانی ، رضایت خاطر و راهنمای باطن برای رسیدن به مقصود نهایی زندگی اگر شما از آرامش و صفای درون بی بهره باشید ، دستتان خالی است .

وین دایر در جایی دیگر درباره آرامش می گوید :

جهان با آهنگ موزون در حال گردش است . اگر ما بتوانیم به اندازه کافی از تقلا و کشمکش ها دست برداریم و آرامش را پیشه کنیم ، نقش خود را در این نظم و هماهنگی باشکوه تجربه کرده ایم .

بلی ، با آرام بودن و آرامش را پیشه خود کردن می توانیم در جهان هستی نقش خویش را ایفا نماییم و به موفقیت و پیروزی برسیم .

کنفوسیوس ، آرامش را پیشه مردان بزرگ می داند :

مرد بزرگ ، همیشه آرام است و مرد کوچک همیشه مضطرب .

(( هارولد ملچر )) ، آرامش را راه رسیدن به موفقیت و خوشبختی دانسته است :

هر روز را طوری بگذران که گویی بالا می روی ، گاه گاهی نظرافکنی به اوج ، موجب نزدیکی به هدف می شود . یادتان باشد که هنگام طی این مسیر ، مناظر و خاطرات دلپسند را نادیده نگیرید . این راه را به آرامی ، استواری و لذت بخشانه ( با آرامش و استواری ) ادامه دهید . رسیدن به اوج ، نهایت این اوقات دلپذیر است .

نویسنده و محقق : محمد رضا رجائی


[ بازدید : 122 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 15 مرداد 1396 ] [ 17:32 ] [ محمد رضا رجایی ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]